سلامت

ساخت وبلاگ

یکی از دغدغه های اصلی والدین کاهش وزن و افزایش وزن شدید فرزندانشان است. در واقع بهترین رژیم لاغری کودکان و نوجوانان رژیمی است که با در نظر گرفتن ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری های زمینه ای و متناسب با سن، جنسیت، وزن و قد هر کودکی توسط متخصص تغذیه تجویز می شود.

توجه به رژیم کودک به این معنی است که کودک شما با توجه به سن و شرایط فیزیکی، چه نوع مواد غذایی را به چه اندازه دریافت می‌کند. اهمیت این موضوع تا جایی است که نوع تغذیه و رژیم کودک، کیفیت زندگی او را در بزرگسالی نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. والدین نقش مهمی در شکل ‌گیری عادت غذایی کودک خود دارند. همچنین توجه به رژیم کودک، وزن نرمال، روند افزایش قد مناسب، استخوان بندی سالم و شرایط ذهنی و روانی مطلوب را برای او به همراه خواهد داشت.  برای کاهش وزن کودکتان باید بهترین روش لاغری را که پزشکان نیز تایید کرده اند را انتخاب کنید.

رژیم لاغری کودکان

برای شروع یک رژیم لاغری موفقیت آمیز نیاز به یک سری مقدمات است. برای مثال والدین برای شروع رژیم لاغری کودک باید موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • والدین باید به کودکان خود یادآور شوند که حتی اگر رژیم لاغری کودک موفقیت آمیز هم نباشد و آنها در هر وزنی باشند؛ دوست داشتنی هستند و تنها هدف آنها زندگی شاد و سالم است.
  • والدین می بایست الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند.
  • کودک باید فعالیت روزانه حداقل یک ساعته داشته باشد. یعنی باید از ورزش لاغری استفاده کند.
  • در وعده های اصلی و میان وعده ها تنها از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنید.
  • زمان کمتری را برای تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر، گوشی موبایل و … اختصاص دهید.

اصولا تغییراتی که در کل خانواده ایجاد می شود، به راحتی از سمت کودکان پذیرفته می شود. بنابراین والدین با پیروی از رژیم لاغری اصولی می توانند یک سبک زندگی سالم برای کل خانواده در پیش بگیرند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که رژیم غذایی مناسب برای کودکان و نوجوانان رژیمی است که کالری شماری های سختگیرانه و محدودیت های دست و پاگیر نداشته باشد؛ چرا که این امر باعث تشدید استرس و اضطراب کودک می شود.

شما به عنوان والدین کافی است تنها کودک خود را تشویق به تغذیه سالم و ورزش روزانه کنید. غذا خوردن همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر، مصرف حجم غذای یکسان در وعده های اصلی، خاموش کردن تلویزیون در حین صرف غذا، خودداری از مصرف غذاهای آماده، کنسروی و فست فودی بهترین راهکار برای موفقیت آمیز بودن رژیم لاغری کودکان و نوجوانان است.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 13:05

پزشکان همیشه و همیشه تذکر ویژه و خاصی بر روی گرفتن رژیم لاغری اصولی دارند، اما اگر به یک مهمانی یا مجلس عروسی دعوت شده اید و لباس هایتان برایتان تنگ شده است و به دنبال یک روش لاغری سریع هستید؛ رژیم ارتشی بهترین راه حل برای رهایی از شر چربی های اضافه شما است.  رژیم ارتشی یا سه روزه در سراسر دنیا به روشی برای کاهش وزن 4 الی 5 کیلوگرمی در یک هفته معروف است.

رژیم سه روزه چیست؟

این رژیم لاغری نیز مانند سایر رژیم های لاغری است با این تفاوت که شما بدون نیاز به فعالیت های سنگین روزانه موفق به کاهش وزن 4 الی 5 کیلوگرمی خواهید شد. همچنین این رژیم لاغری سریع کاملا رایگان آموزش داده می شود و نیازی به مواد غذایی گران قیمت ندارد.

رژیم ارتشی طی 3 روز در هفته انجام میشود و 4 روز دیگر هفته به عنوان زمان سوزاندن کالری در نظر گرفته می شود.

در رژیم لاغری سه روزه آمریکایی، افراد باید وعده های اصلی را طبق برنامه مشخصی میل کنند و اصولا شامل 1000 الی 1200 کالری است. در سه روز مصرف و در چهار روز باقی مانده با مواد مغذی دیگری که اصولا 1500 کالری دارند سر می شود. البته برای ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی روزانه زیادی دارند در طول 4 روز بعدی میزان کالری تا 2200-2600 کالری هم افزایش پیدا می کند.  برای انجام بهتر این امر می توانید از رژیم کالری شماری نیز استفاده کنید.

مواد خوراکی مجاز در رژیم لاغری سه روزه

گرفتن رژیم نظامی سه روزه برای افراد گیاهخوار و وگان بسیار آسان است. با اینکه اینکه مایعات توصیه شده این رژیم آب و چای سبز هستند اما شما می توانید از قهوه های کافئین بالا هم استفاده کنید.

همچنین مطالعه کنید: رژیم آب درمانی

در طول 4 روز که شما باید مواد غذایی کمتری مصرف کنید، می توانید به مواد غذایی خود تنوع بدهید اما توجه داشته باشید که کالری مصرفی روزانه شما از 1500 کالری تجاوز نکند. از جمله مواد خوراکی مجاز در این رژیم عبارتند از:

  • موز
  • سیب
  • نان کامل
  • کره بادام ‌زمینی
  • تخم ‌مرغ
  • هات‌ داگ
  • دانه ‌های سبز
  • بروکلی
  • هویج
  • پنیر چدار
  • بستنی وانیلی

آیا رژیم سه روزه ارتشی همیشگی است؟

خیر؛ چرا که ادامه این رژیم لاغری سریع بیشتر از 4 هفته توصیه نمی شود. از آنجا که در طول این رژیم مقدار کالری دریافتی روزانه شما کمتر از 1000 کالری است و پیروی کردن از این رژیم برای طولانی مدت می تواند باعث بروز برخی بیماریها، ضعف و بی حالی شود، به همین دلیل متخصصان لاغری رژیم لاغری 3 روزه را برای بیش از دو الی سه هفته توصیه نمی کنند.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 13:29

همان‌ طور که از عنوانش مشخص است، با وارد کردن شوک به بدن فرد منجر به چربی‌سوزی قوی و کاهش وزن در مدت‌زمان کوتاهی می‌شود. این رژیم معمولاً به افرادی توصیه می‌شود که اضافه ‌وزن شدیدی دارند و از چاقی رنج می‌برند. این افراد می‌توانند با استفاده از رژیم شوک لاغری، متابولیسم بدن را افزایش داده و همانند رژیم لاغری سه روزه به کاهش وزن سریع دست یابند.

دوره زمانی رژیم

انواع رژیم لاغری شوک را می‌توان بر‌اساس مدت‌ زمان استفاده از آن و نوع مواد غذایی ثابت در هر وعده غذایی مشخص کرد. به ‌طورکلی از این رژیم می‌توان به‌ صورت چرخشی و مکرر استفاده کرد؛ اما برای این کار باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص تغذیه قرار بگیرید. بهترین دوره زمانی برای پیروی از این رژیم دوره‌های 7 تا 14 روزه، آن هم تحت نظر پزشک است.

مزیت‌های رژیم شوک لاغری

از مزایای رژیم شوک لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سم‌ زدایی بدن: یکی از مهم‌ ترین مزایای رژیم شوک کاهش وزن به همراه سم ‌زدایی بدن است. از آنجایی‌ که در طول این رژیم از آب و مایعات فراوانی استفاده می‌شود همانند رژیم آب درمانی. استفاده از آن می‌تواند سموم موجود در بدن را پاک‌سازی کند.
  • جلوگیری از استپ وزن: یکی از مشکلات افرادی که از رژیم‌ های لاغری مختلفی استفاده می‌کنند، استپ وزنی است. یعنی با استفاده از رژیم‌ های مختلف لاغری وزنی کم نمی‌کنند. این رژیم شرایط استپ ‌وزنی را از بین برده و موجب کاهش وزن می‌شود.

معایب رژیم شوک لاغری

رژیم‌ های لاغری کوتاه‌ مدت مانند رژیم لاغری شوک، معایب و نواقص قابل‌ توجهی هم دارند که از مهم‌ترین معایب این رژیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تثبیت وزن: این رژیم مانند سایر رژیم‌های لاغری دوره‌ ای، برای تثبیت وزن در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل ممکن است پس از اتمام دوره رژیم، فرد مجدد شروع به پرخوری کرده و باز هم دچار اضافه ‌وزن شدید شود.
  • سخت‌ گیرانه بودن رژیم: این رژیم برای هر فرد متفاوت است و معمولاً در اجرای آن هیچ انعطافی وجود ندارد و شما باید دقیقاً مطابق وعده‌های مشخص‌شده غذا بخورید. و تمام متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم شوک یک رژیم لاغری علمی نیست.
  • ناتوانی در تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن: ازآنجایی‌ که در این رژیم شما برخی از مواد غذایی مورد نیاز بدن را دریافت نمی‌کنید، ممکن است دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین ‌ها شوید که در نهایت عوارض کاهش وزن سریع مانند ریزش مو، ناخن‌های شکننده، آسیب‌های پوستی و مشکلات گوارشی را به همراه خواهد داشت.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 116 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 13:20

بعضا مشاهده می کنیم که بانوان پس از دوران بارداری به دنبال ورزش لاغری می روند و نتیجه دلخواه را بدست نمی آورند. اکثر بانوان پس از زایمان و به دنیا آوردن نوزاد خود، سریعا قصد دارند تا وزن و ظاهر فیزیکی خود را به دوران قبل از بارداری بازگردانند. بدون شک لاغری بعد از زایمان برای خانم های زیادی چالش برانگیز است. جالب است بدانید لاغری در دوران شیردهی و داشتن یک رژیم شیردهی به مراتب آسان تر بوده و مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند، کالری بیشتری می سوزانند.

علت اضافه وزن در دوران بارداری

در زمان بارداری مادر بطور میانگین بین 11 الی 16 کیلو اضافه وزن پیدا می کند. با در نظر گرفتن این موضوع باید بدانید که لاغری در دوران شیردهی و پس از زایمان بسیار مهم است. اکثر مادرها به دنبال بهترین رژیم لاغری برای زنان می روند.

برای لاغری در دوران شیردهی چه کار کنیم ؟

برخی از مادران متاسفانه برای لاغری در دوران شیردهی، رژیم غذایی فشرده بدون مشورت با دکتر تغذیه را دنبال می کنند و نتیجه مطلوبی کسب نخواهند کرد. دقت داشته باشید که کاهش وزن یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید با دنبال کردن یک رژیم غذایی متناسب با دوران شیردهی و ورزش اقدام به کاهش وزن کنید.

همچنین لاغری در دوران شیردهی اگر همراه با کاهش وزن شدید باشد می تواند سم موجود در چربی ها را در جریان خون شما رها کند و کودک دلبندتان با نوشیدن آن مسموم شود. بنابراین کاهش وزن سریع و فشرده می تواند درصد سم در شیر مادر را به طور چشمگیری افزایش دهد.  اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از رژیم های لاغری غیر علمی می تواند به شما و فرزند دلبندتان آسیب وارد کند. بدین دلیل شما باید از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنند.

بهترین مواد غذایی برای لاغری در دوران شیردهی

به عنوان خانمی که به تازگی مادر شده اید، بدن زودتر از همیشه احساس گرسنگی می کند. از این رو برای لاغری در دوران شیردهی به شدت توصیه می کنیم از مصرف غذاهای سرشار از فیبر غافل نشوید. جالب است بدانید اگر در طول روز ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید، طی ۵ سال ۴ درصد از چربی شکمی تان از بین می رود. فیبر باعث می شود سرعت هضم غذا کاهش یابد و احساس گرسنگی را از بین می برد. بنابراین هر زمان احساس گرسنگی کرده اید سعی کنید از میوه و سبزیجات حاوی فیبر بهره ببرید.

در نهایت نوشیدن آب کافی برای لاغری در دوران شیردهی بسیار حائز اهمیت می باشد. جالب است بدانید با نوشیدن ۱ لیتر آب و یا بیشتر می توانید ۲۴ تا ۳۰ درصد کالری بیشتری بسوزانید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 98 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 13:09

نکته بسیار مهم در مورد رژیم لاغری اصولی این است که تحت هیچ شرایطی وعده‌ها را حذف نکنید. شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان ‌وعده از نهار تا شام کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید؛ اما باید بدانید که این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی شود. زیرا وقتی گرسنه هستید دو اتفاق می افتد: اول اینکه همه چیز به نظر دلپذیر و خوشمزه می‌آید. دوم اینکه برای افزایش احساس سیری به مقدار غذای بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. همچنین در برخی موارد دیده شده است که افراد از ورزش لاغری شکم و پهلو نیز استفاده می کنند.

در نتیجه بیشتر از پیش غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذاییتان سالم نباشند. مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده های اصلی کمک می کند تا از این پرخوری در امان باشید، چرا که قند خونتان به ثبات می رسد و سوخت و سازتان قوی می شود. علاوه بر این سعی کنید از گرفتن رژیم لاغری سریع  از جمله رژیم آب درمانی جدا خودداری کنید.

زنان نیازهای تغذیه ای متفاوتی نسبت به مردان دارند. ما سعی می کنیم در این مقاله، ایده هایی برای رژیم لاغری برای زنان و درواقع آنهایی که به دنبال رژیم غذایی متعادل برای سلامتی هستند، ارائه کنیم. رژیم متعادل ترکیبی از انواع مختلف غذاهایی است که باید بخوریم و نسبت های معین از هر کدام از آنهاست.

رژیم متعادل شامل برخی از قوانین ساده است. مثلا باید حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز خورده شود، خوردن غلات کامل، قندهای گیاهی و غیرصنعتی، انتخاب های حاوی ماهی، مرغ و حبوبات بیشتر و انتخاب کمترگوشت قرمز و چربی های مضر در برنامه روزانه غذایی شما باشد. برای مثال رژیم لاغری جنرال موتورز

نمودار میزان مصرف مرجع(RI)

نمودار میزان مصرف مرجع (RI)، مقادیر روزانه توصیه شده برای یک فرد بالغ متوسط را نشان می دهد تا به رژیم غذایی سالم و متعادل برای حفظ و نه کاهش یا افزایش وزن برسد. بنابراین از این نمودار فقط به عنوان راهنمای کلی می تواند استفاده کرد.

میزان مصرف مرجع در این برنامه برای چربی های اشباع، قندها و نمک در حداقل مقدار قرار دارد. در مورد کربوهیدارت ها و پروتئین ها، مقادیر روزانه ای وجود دارد که شما باید به آنها برسید. برای مصرف مواد مغذی مانند فیبر، هیچ مرجع روزانه ای وجود ندارد. اما کارشناسان بهداشت پیشنهاد می کنند 30 گرم در روز مصرف کنیم.

مصرف مرجع (RI) برای زنان

مقادیر زیر به عنوان متوسط مصرف مرجع روزانه برای زنان مد نظر هست:

  • انرژی - 2000 کیلو کالری
  • پروتئین - 50 گرم
  • کربوهیدرات - 260 گرم
  • شکر - 90 گرم
  • چربی - 70 گرم
  • اشباع - 20 گرم
  • نمک - 6 گرم

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 89 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 14:03

رژیم کالری شماری یک روش برای افزایش و کاهش وزن است که پایه آن روی شمردن کالری ها تنظیم شده است. این بدان معنا است برای مثال اگر شما برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده اید برای یک هفته کالری روزانه خود را یادداشت می کنید و در آخر برای شروع رژیم غذایی افزایش وزن به میزان کالری ها اضافه می کنید و برای کاهش وزن از کالری روزانه خود کم می کنید. در برخی موارد افراد از ورزش لاغری شکم و پهلو نیز استفاده می کنند.

عوارض رژیم غذایی کالری شماری

برنامه کالری شمار، یکی از انوع برنامه ها و رژیم هایی بود که برای مقابله با چاقی و رسیدن به تناسب اندام معرفی شد. تاریخچه دقیقی از معرفی این رژیم در دست نیست اما بسیاری آن را منتسب به متخصص تغذیه، نویسنده و محقق آمریکایی، Jonny Bowden می دانند. این متخصص تغذیه تحقیقات فراوانی بر روی تغذیه و رژیم های غذایی انجام داده و کتاب های متعددی نیز در این زمینه ها به چاپ رسانده است.Bowden و همکاران او می گفتند می توان انرژی و کالری غذاها و مواد مغذی را محاسبه کرد. با استفاده از این مفهوم نیز می توان کالری غذاهای مختلف مصرفی روزانه را محاسبه کرده و با میزان کالری های سوزانده شده روزانه مقایسه کرد.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین روش های لاغری دنبال می کنیم.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت. رژیم لاغری کالری شماری می تواند یک رژیم لاغری اصولی محسوب شود.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین رژیم های کاهش وزن دنبال می کنیم.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 13:03

یکی از شیرین ترین و بهترین مراحل زندگی برای هر زوج، بچه دار شدن است. اما متاسفانه، برخی از زوجین در این مورد با مشکل های مختلفی مواجه می شوند که منجر به عدم باروری در آنها می گردد. یکی از عواملی که در این راه تاثیر زیادی دارد، قرار گرفتن در یک شاخص توده بدنی استاندارد است. اگر به اضافه وزن و چاقی مفرط دچار هستید؛ اقدام به کاهش وزن کنید و از یک رژیم شیردهی و یا بارداری استفاده کنید. در کل، داشتن وزن مناسب شانس بارداری را تا حد زیادی بالا می برد. ما در این مطلب قصد داریم برای آگاهی بیشتر شما به اهمیت کاهش وزن قبل از بارداری بپردازیم.

چگونه می توان قبل از اقدام به بارداری و بعد از بارداری وزن کم کرد؟

در اینکه کاهش وزن به افزایش شانس باردار شدن کمک می کند شکی نیست. همچنین می تواند پس از تولد نوزاد شما را سالم و فعال نگه دارد. بنابراین داشتن یک برنامه منظم و تحت نظر پزشک  می تواند شما را به این هدف برساند. این برنامه به شکل زیر است:

کالری دریافتی فعلی خود را مشخص کنید

برخی از زنان وعده های غذایی مناسب دارند، اما کالری زیادی می خورند. سعی کنید میزان کالری دریافتی فعلی را به طور دقیق در نظر داشته باشید تا بتوانید آن را کاهش دهید. راه های زیادی برای کاهش کالری وجود دارد، از جمله جایگزین کردن و تغییر در غذاها است. از کالری دریافتی فعلی خود شروع کنید، 1000 کالری از کل آن کم کنید. این مقدار کالری است که شما باید هر روز مصرف کنید تا به کاهش وزن 900 گرم در هفته برسید. برای انجام شدن بهتر این امر می توانید از رژیم کالری شماری استفاده کنید.

برای خود وزن هدف تعیین کنید

به طور کلی، شاخص توده بدنی (BMI) بین 18،5 و 24.9 وزن سالم در نظر گرفته می شود. از دست دادن حدود 900 گرم در هفته ایمن ترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن است. شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا بفهمید وزن مطلوب شما چقدر است. استفاده از روش مناسب کاهش وزن قبل از بارداری تا وقتی که به وزن مطلوب خود برسید تضمین می کند که با بهترین وزن وارد بارداری خود شده اید. برای مثال استفاده از رژیم لاغری نوم در این مسیر می تواند به شما کمک کند.

داشتن رژیم غذایی سالم

توصیه میشود از یک رژیم لاغری سالم و متعادل که از 5 گروه غذایی مهم تشکیل شده است پیروی کنید. همچنین از رژیم های لاغری سریع تا حد ممکن اجتناب کنید و به دنبال یک رژیم لاغری اصولی بروید. سبزیجات و حبوبات، میوه ها، نان و غلات سبوس دار، شیر، ماست، پنیر، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، دانه ها و آجیل مواد غذایی لازم در این رژیم ها هستند. فراموش نکنید که غذاهای فست فود، بیسکویت، چیپس و گوشت های چرب را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید.

ورزش را افزایش دهید

در کنار کاهش 1000 کالری در روز بهتر است ورزش را نیز به آن اضافه کنید. اینگونه میزان کالری بیشتری می سوزانید. حداقل یک ساعت ورزش در روز یک برنامه ایده آل برای کاهش وزن است. اگر وقت کافی ندارید؛ می توانید صبح زود به مدت نیم ساعت با وزنه ورزش کنید یا شب بعد از شام به پیاده روی بروید.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 13:53

دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن مادر به وجود می‌آید و در این دوران نیاز‌های غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید برای سلامتی مادر و جنین از رژیم بارداری مناسب پیروی کرد تا اطمینان حاصل شود که از همه‌ی مواد غذایی به اندازه کافی به بدن می‌رسد. غذا اولین منبع تغذیه جنین در شکم مادر است پس باید از غذاهایی مصرف کرد که سرشار از مواد مغذی هستند. باید در نظر داشته باشید که اگر با وجود اضافه وزن باردار شوید امکان بوجود آمدن برخی بیماری ها در کودک نیز وجود دارد حتی کودک ممکن است به چاقی مبتلا شود و برای حل این مشکل باید از رژیم لاغری کودکان استفاده کنید.

کدام گروه‌های غذایی در رژیم بارداری قرار می‌گیرند؟

شما قبل از دوران بارداری براحتی میتوانید از انواع رژیم های لاغری اصولی همانند رژیم مدیترانه ای استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که در بارداری باید مثل قبل از آن، از همه گروه‌های غذایی زیر استفاده کرد:

 اما باید توجه داشته باشید که در بارداری باید مثل قبل از آن، از همه گروه‌های غذایی زیر استفاده کرد:

  • نان و غلات: این گروه عمده‌ تأمین انرژی روزانه را برعهده دارند. نان، برنج، گندم و …
  • میوه و سبزیجات: منبع تأمین ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین‌ها و املاح معدنی و فیبر هستند.
  • شیر و لبنیات: سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین‎‌ها می‌باشند که برای رشد و استحکام دندان و استخوام لازم هستند.
  • گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغزها: منبع تأمین پروتئین و املاح معدنی هستند.

مواد غذایی که باید در رژیم بارداری مصرف کرد.

در اینجا چند ماده غذایی سالم و مفید را معرفی می‌کنیم.

ماست و لبنیات

لبنیات سرشار از پروتئین و کلسیم و حاوی مقادیر بالای فسفر، ویتامین B، منیزیم، و روی هستند. در بین محصولات لبنی ماست یونانی دارای کلسیم بیشتری است. همچنین در کنار ماست می توانند از کدو استفاده کنند. زیرا لاغری با کدو یکی از روش های رایج بین زنان است.

 کسانی که بخاطر عدم تحمل لاکتوز، شیر مصرف نمی‌کنند می‌توانند از ماست پروبیوتیک استفاده کنند که عملکرد دستگاه گوارش را بهتر می‌کند.

حبوبات

حبوبات شامل: عدس، لوبیا و

منبع گیاهی عالی از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند. فولات ماده‌ی مغذی مهمی در دوران بارداری است و خطر برخی نقایص و بیماری‌های مادر زادی را کاهش می‌دهد.

ماهی سالمون

سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا3 است که فواید زیادی دارد و به تشکیل مغز و چشم جنین کمک می‌کند. به علاوه منبع از غنی ویتامینD است که در رژیم غذایی ما وجود ندارد و در ماهی به صورت طبیعی وجود دارد.

یک توصیه برای زنان باردار و زنانی که قصد دارند باردارشوند.

هرماده‌ی غذای که در دروان بارداری مصرف می‌شود بر سلامت مادر و جنین تأثیر دارد. شرایط بدن،  بارداری، مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، پس انتخاب برنامه ‌ی غذایی سالم و رژیم بارداری مناسب باید زیر نظر پزشک مربوطه صورت بگیرد تا سلامت مادر و جنین به خطر نیفتد.

و همچنین پس از پایان بارداری بسیاری از زنان از تجمع چربی ها در برخی نقاط از بدن شکایت می کنند. پس از اتمام بارداری باید از سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو استفاده کنند.

رفرنس: https://www.dritm.ir/

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 13:28

گاهی نیاز است تا به دلایل مختلف، کاهش وزن سریع و فوری را تجربه کنید. در این مواقع حتماً به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و یا رژیم نوم می‌گردید. رژیم گرفتن، تنها بخشی از لاغر شدن است. برای اینکه در کمترین زمان ممکن، بیشترین کاهش وزن را تجربه کنید، به چیزی بیش از یک رژیم غذایی و ورزش نیاز خواهید داشت. گاهی بدن ما، به کمک خارجی برای لاغری نیاز دارد. در این مواقع باید با انواع مکمل بدنسازی برای لاغری جلو رفت. به این ترتیب می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را برای لاغری در یکماه انتخاب کنید و به کاهش وزن خود سرعت بیشتری ببخشید.

یک رژیم اصولی را دنبال کنید.

برای کاهش وزن در یکماه، باید حتماً مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید. رژیم‌های مختلفی برای کاهش وزن سریع توصیه می‌شوند. رژیم جنرال موتورز یکی از رژیم‌های غذایی است که می‌توانید استفاده کنید. همچنین رژیم لاغری پالئو هم می‌تواند به کاهش وزن سریع بدن شما کمک کند. مصرف فیبر هم باعث کاهش وزن بدن می‌شود. همچنین باید مدام از موادی استفاده کنید که متابولیسم شما را افزایش دهند. مصرف مایعات فراوان در طول روز را هم فراموش نکنید. ترجیحاً انواع کربوهیدرات (نان، برنج و قند) را کاملاً کنار بگذارید. همه این موارد بدین معناست که شما باید از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنید.

صبحانه را حذف نکنید

حذف صبحانه کمکی به کاهش وزن و لاغری شما نخواهد کرد. با حذف صبحانه مواد مغذی بسیار با اهمیت و ضروری را از دست داده اید و در طی روز بیش از پیش، ریزه خواری خواهید کرد چون احساس گرسنگی می کنید.

از مواد غذایی پر کالری پرهیز کنید

سعی کنید از خوردن غذاهایی که کالری بالایی دارند، خودداری کنید. کاهش کالری دریافتی از وعده صبحانه و در طول به شما در کاهش وزن و لاغری کمک می کند. شما می توانید برای کنترل میزان کالری دریافتی روزانه خود از رژیم کالری شماری استفاده کنید.

برای کاهش کالری، از افزودن قند به غذاهای صبحانه خودداری کنید. وقتی فرد مقدار زیادی حتی شکر قهوه ای اضافه می کند، یک وعده صبحانه سالم می تواند به یک وعده غذایی با کالری بالا تبدیل شود. غلاتی که حاوی قند کمتری هستند انتخاب کنید و از کیک و شیرینی هایی که حاوی مقدار زیادی قند، شکر یا نشاسته هستند، پرهیز کنید.

وعده ها و میان وعده های غذایی منظم داشته باشید

برای وعده های غذایی خود، برنامه ریزی داشته باشید سعی کنید برای صبحانه ، ناهار ، شام و میان وعده ها، در هر هفته و بر مبنای کالری مجاز روزانه، برنامه ریزی داشته باشید. این کار، به نوعی، صرفه جدیی در وقت و هزینه شما نیز می باشد.مصرف منظم و مکرر وعده و میان وعده های غذایی در طول روز به شما کمک می کند تا کالری بیشتری را بسوزانید. همچنین این راهکار، تمایل شما به مصرف غذاهای غذاهای پر چرب و همچنین غذاهای مملو از قند و نشاسته را کاهش می دهد.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 117 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 13:53

چاقی هم بر شانس باردار شدن و هم بارداری شما تاثیر می گذارد. عوارضی که چاقی باعث ایجاد آن میشود عبارتند از:

  • سقط جنین
  • زایمان زودرس
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • سزارین
  • مرگ جنین
  • اضافه وزن کودک در آینده
  • موفق نبودن بارداری
  • بیماری قلبی در کودک

آیا می توان در دوران بارداری وزن کم کرد؟

کاهش وزن در دوران بارداری ممکن است یک سری عوارض خاص به خصوص برای جنین ایجاد کند. بنابراین معمولا در دوران بارداری توصیه نمی گردد. به این معنی که رژیم لاغری در بارداری  و یا رژیم شیردهی می تواند در رشد جنین اثر بگذارد و مشکلات جدی برای آن بوجود آورد.

اضافه وزن و باروری در مردان

اضافه وزن یا چاقی بسیار، می تواند باعث کاهش باروری مردان شود. در واقع رژیم لاغری اصولی در مردان دارای اضافه وزن یا چاق مفرط، می تواند تعداد و کیفیت کل اسپرم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. رسیدن به وزن سالم حداقل 3 ماه قبل از لقاح، شانس باروری را بیشتر میکند. به این دلیل که رشد اسپرم حدود 3 ماه طول می کشد و قرار گرفتن در وزن مناسب و ایده‌آل در این مدت به رشد اسپرم سالم کمک می کند.

چه مقدار وزن (BMI) برای بارداری سالم نیاز است؟

زنان باردار در دوران بارداری خود با اضافه وزن مواجه میشوند. با رشد جنین وزن مادر نیز افزایش پیدا میکند. حالا مادرانی که از قبل نیز دچار چاقی مفرط هستند و با این اضافه وزن نیز روبرو می شوند؛ ممکن است با مشکلات بیشتری برخورد کنند. در این افراد احتمال سقط جنین بیشتر میشود. درنتیجه داشتن یک شاخص توده بدنی مشخص و استاندارد، باعث داشتن یک بارداری سالم و بدون مشکلی میشود. مقدار مجاز اضافه وزن افراد در بارداری بر اساس BMI آنها عبارتست از:

  • افرادی که شاخص توده بدنی بیشتر از 30 دارند: اگر میزان اضافه وزن آنها 5 تا 9 کیلوگرم باشد، مانعی در بارداری نخواهد بود. اما اگر بیشتر باشد، باید برای کاهش وزن خود اقدام نمایند.
  • افرادی که شاخص توده بدنی 25 تا 28 یا 29 دارند: در این افراد اگر میزان اضافه وزن از 7 تا 11 کیلوگرم باشد، مانعی برای بارداری در آنها نخواهد بود.

همچنین زنان باردار باید در نظر داشته باشند که استفاده از رژیم های لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه برای رشد جنین و خود آنها در دوران بارداری بسیار مضر است. با این حال، با توجه به اینکه هر فرد مشخصه های بدنی متفاوتی دارد؛ بهتر است تحت نظر پزشک زنان و متخصصین تغذیه برای کاهش وزن و بارداری اقدام نمایید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 75 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 15:01

افراد مختلف برای دست یابی به وزن ایده آل خود به دنبال بهترین روش لاغری می روند. برخی از ورزش لاغری و برخی نیز از رژیم لاغری استفاده می کنند. برای اینکه این کاهش وزن در مدت زمان کمتری انجام شود افراد از رژیم های لاغری سریع نیز استفاده می کنند. لاغری سریع بدون استفاده از رژیم های لاغری بر پایه دو اصل است:

  1. بنا بر دلایل ژنتیکی بدن شخص باعث تجمع چربی در نقاط مختلف بدن نمی شود
  2. مغز و تفکر انسان قابلیت هایی باور نکردنی دارند.

پزشکان و متخصصان تغذیه در قدم اول به بیماران خود یک رژیم لاغری اصولی را پیشنهاد می کنند. اما برخی افراد به دنبال رژیم های لاغری سریع عستند. بنابر این در ادامه با 2 نمونه از رژیم های لاغری سریع آشنا می شوید و می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم های غذایی با کنترل مواد غذایی مصرف شده، باعث لاغری سریع می‌شوند. تا کنون هشت رژیم غذایی کارآمدی خود را ثابت کرده و باعث کاهش وزن و خصوصا تجمع چربی در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامی این هشت رژیم به ترتیب: پالئو، وگان، کم کربو، دوکان، کم چرب، اتکینز، اچ سی جی و زون بوده که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. این رژیم‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با شرایط شما همخوانی داشته و برای شما بهتر است. یادتان باشد که رژیم لاغری سریع تنها در صورتی مفید است که بتوانید بعد از آن، وزن خود را حفظ کنید.

رژیم پالئو

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین روش زندگی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر، دنبال کردن رژیم غذایی اجداد و نیاکان غارنشین است. آنهایی که غذای خود را فقط از طریق شکار کردن به دست می‌آورند و صد البته در این راه، انرژی زیادی نیز مصرف می‌کردند. در لاغری سریع با رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده و تراریخته اجتناب کرد و مصرف لبنیات نیز به حداقل برسد.

در رژیم لاغری پالئو از مصرف غلات و لبنیات اجتناب شده و به جای آن، غذاهای مقوی و پروتئین دار، سبزیجات و میوه‌ها و دانه‌های مغذی مصرف می‌شود. طبیعتا با گذشت صدها و شاید هزاران سال از قرار گرفتن لبنیات در رژیم غذایی انسان، حذف کامل آن منطقی نبوده و باعث ایجاد بعضی کمبودها در بدن شود. با این حال، این رژیم غذایی تاثیرگذاری خود در لاغری سریع را اثبات کرده است.

رژیم وگان یا گیاه خواری

هدف اصلی رژیم غذایی وگان یا همان رژیم لاغری گیاهخواری کمک به لاغری نبوده است، بلکه بیشتر یک نوع منش و تفکر برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از کشتن حیوانات است. بنابراین، رژیم وگن بیشتر منش و تفکری است که افراد وگان (گیاه خوار)، دنبال می‌کنند. همانطور که از اسم این رژیم لاغری سریع (گیاه خواری) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت یا فرآوردهای گوشتی در آن ممنوع است. این رژیم دقیقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌های گوشتی در آن ممنوع است، بلکه مشتقات حیوانی همچون تخم مرغ، عسل، آب پنیر، آلبومین و … نیز نباید مصرف شوند.

در حقیقت وگانیسم دشوارترین نوع گیاه‌خواری (وجترینیسم) است. برای لاغری در رژیم وگان، کالری ورودی به بدن محدود شده و تکیه بر غذاهای فیبرداری است که هم به دستگاه گوارش کمک می‌کند و هم احساس سیری به فرد می‌دهد. در عمل، لاغری سریع با این رژیم امکان پذیر نبوده، اما در بلند مدت و با حفظ این رژیم، می‌توان زندگی سالمتری را مشاهده نمود.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 96 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 13:12

اکثر افراد جامعه از افزایش وزن شدید و چاقی رنج می‌برند و برای رسیدن به وزن ایده‌آل به دنبال روش‌های مانند رژیم های سریعی همچون رژیم لاغری شوک هستند.

 هستند. در این میان هستند کسانی که تعدادشان کم هم نیست و نمیتوانند دردسرها و سختی های رژیم گرفتن را تحمل کنند و مستقیم سراغ عمل‌های جراحی لاغری میروند. البته باید توجه داشته باشید که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان را انتخاب کنند. ساسی بای پس معده یکی از جدید ترین عمل‌های جراحی لاغری است و ترکیبی از دو عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. در این عمل ابتدا عمل اسلیو را انجام می‌دهند و سپس بخشی از انتهای روده کوچک را به بخش اسلیو شده معده متصل می‌کنند. ادامه این مقاله را بخوانید تا بیشتر با این عمل آشنا شوید.

جراحی ساسی بای پس معده برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد انجام این عمل را دارند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • سن  افراد باید بین ۱۸ تا ۶۵ سال
  • بیمارانی که چاق هستند و یا به عبارتی شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بیش از ۳۵ است و وزن آنها از طریق رژیم های لاغری اصولی هم به میزان ایده آل و مناسب خود نرسیده است.
  • بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۳۰ است مشروط بر اینکه از سایر بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت و فشار خون بالا رنج ببرند.
  • کسانی که عمل اسلیو ناموفق داشته اند.

مراقبت ‌های بعد از عمل

  • بیمار پس 24 تا 48 ساعت بعد از انجام عمل از بیمارستان مرخص می‌شود و باید 10 روز بعد برای بررسی‎‌های بعدی به پزشک مراجعه  کند.
  • برای مراقبت‌های غذایی بعد از عمل ساسی بای پس معده مانند دیگر جراحی‌ها باید از خوردن غذاهای سفت و جامد  به مدت30 روز پرهیز کرد.
  • مصرف مایعات آبکی در 15 روز اول توصیه می‌شود مانند: آب هویج، آب مرغ، آب سیب
  • تغییر رژیم در 15 روز دوم و خوردن غذاهای نرم و صاف شده به صورت پوره توصیه می‌شود.
  • بعد از 30 روز خوردن غذاهای جامد در حجم کم شروع شود.
  • مراجعه به پزشک خود بعد از گذشت 3 ماه از عمل لازم است.
  • مصرف به موقع و درست داروهای بعد از عمل

هزینه عمل این روش درمانی چقدر است؟

هزینه این جراحی با توجه به شرایط زیر متفاوت است.

  • میزان مهارت و تخصص پزشک
  • نوع بیمارستانی که در آن قصد انجام عمل را دارید.
  • وسایل، مواد و تجهیزاتی که برای عمل جراحی نیاز دارید.
  • هزینه بستری شدن در بیمارستان تا زمان ترخیص
  • سایر هزینه‌های جانبی

جمع بندی

افرادی که با استفاده از رژیم لاغری اصولی به نتیجه مطلوب نمی رسند به دنبال این روش های لاغری می روند. عمل ساسی بای پس معده ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد ولی به  این معنی نیست که برای همه مناسب باشد باید حتما زیر نظر پزشک متخصص و با مشورت او تصمیم به انجام این جراحی بگیرد. اگر جراح لاغری شما این روش را برای شما تجویز کند قطعا برای شما مزایای دارد و این عمل را انجام دهید.  در صورتی که شرایط انجام آن ندارید به سراغ راه‌حل‌های دیگر بروید.

منبع : https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 196 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 15:11

بخاطر تصورات غلطی که در بین مردم وجود دارد، اغلب افراد فکر می کنند که تنها راه لاغری شکم و پهلو استفاده از حرکات ورزشی مرتبط با شکم و پهلو است.

در وهله اول باید بدانید که چیزی به عنوان لاغری موضعی شکم و پهلو وجود ندارد. وقتی که شما مشغول انجام حرکات ورزشی هستید، انرژی مصرفی شما باعث سوختن چربی های کل بدنتان می شود. اما باید در نظر داشته باشید که با رعایت برخی نکات می توانید سریع تر به اندام دلخواهتان برسید.

ورزش هوازی را با تمرین های مقاومتی ترکیب کنید.

در کنار رژیم غذایی سالم و کم‌کالری، ورزش از موثرترین راه‌های کاهش وزن و همچنین لاغری شکم است. باوجود این‌که ورزش‌های هوازی مانند دویدن و شنا باعث کالری‌سوزی و کاهش حجم چربی بدن می‌شوند؛ اگر این ورزش‌ها با تمرینات استقامتی مانند کار با وزنه یا حرکات کششی همراه شوند، نتیجه بسیار موثرتری خواهند داشت.

میزان مصرف فیبر را افزایش دهید

مصرف فیبر باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از نفخ شکم  می‌شود و شکمتان را لاغرتر نشان می‌دهد؛ چراکه نفخ؛ باعث ورم و بزرگ‌تر نشان‌دادن شکم می‌شود.

روزانه میزان پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف پروتئین باعث می شود که رشد ماهیچه های بدن بیشتر شود. همچنین باعث می شود که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. در نتیجه لاغری شکم و پهلو اتفاق می افتد. یکی ار رژیم های لاغری که در آن میزان مصرف پروتئین بالاست، رژیم لاغری پالئو است.

از اسید های چرب غیر اشباع استفاده کنید.

طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که رژیم های غذایی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع به کاهش وزن بدن کمک می کنند.

از مصرف نوشیدنی های پرکالری بپرهیزید.

یکی از روش های لاغری شکم و پهلو این است که این نوشیدنی ها را به صورت زیر جایگزین کنید:

  • به جای نوشابه می توانید از مخلوط آب گازدار و میوه های مختلف استفاده کنید.
  • به جای آبمیوه های طبیعی از میوه ها استفاده کنید
  • حذف آبمیوه های مصنوعی به شما کمک می کند
  • چای و قهوه بدون شکر مصرف کنید.

برخی از افراد دچار افراط شده و از رژیم آب درمانی استفاده می کنند. استفاده از این رژیم سریع توسط هیچ پزشکی توصیه نمی شود.

در طول روز آب کافی بنوشید.

نوشیدن آب کافی بتعث می شود که دستگاه گوارش شما عملکرد بهتری داشته باشد و از نفخ آن جلوگیری می کند.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که لاغری شکم و پهلو به‌صورت موضعی،  بدون عمل‌های  جراحی یا روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن امکان‌پذیر نیست. مواظب باشید در دام افراد سودجو که وعده روشهای لاغری شکم و پهلو به‌صورت موضعی و بدون تغییر سایز سایر اعضای بدن را می‌دهند، نیفتید.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 14:58

رژیم های غذایی کم پروتئین در سرتاسر دنیا برای بیماری مزمن کلیوی مورد آزمایش و تجربه قرار می گیرد.

رژیم‌های غذایی کم پروتئین هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای کم‌درآمد و هم در بیمارانی که از جنبه سواد مشکل دارند، امکان‌پذیر است، و همچنین یک رژیم غذایی ایمن است، از جمله در دوران بارداری و در سنین بالا. این رژیم غذایی برای افرادی که به دنبال رژیم بیماران کلیوی می گردند بسیار کارآمد است.

رژیم کم پروتئین و تاثیر آن بر روی بیماران کلیه

بیمارانی که برایشان رژیم غذایی کم پروتئین تجویز می‌شود، تمایل بیشتری به پیروی و پایبندی به این تغییر در شیوه زندگی‌شان دارند، مشروط بر اینکه رژیم غذایی تنظیم‌شده با نیازهای فردی آن‌ها منطبق باشد. با وجود فهرست‌های زیادی که شامل گزینه‌های مختلف غذایی و توصیه‌های پزشکی است، دیگر نیازی به ارائه رژیم‌های کم پروتئین با یک منوی غذایی، یک ماده یا یک مکمل خاص، یا با سطح خاصی از محدودیت پروتئین نداریم. شواهد نشان می‌دهد که بهترین رژیم‌های غذایی‌ اغلب رژیمی هستند که خود بیماران انتخاب می‌کنند، و زیاد بر زندگی روزمره آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد و شروع دیالیز را تا زمانی که تحت کنترل بالینی دقیق و ایمن است به تأخیر می‌اندازد. منوهای رنگارنگ جمع‌آوری‌شده از سرتاسر جهان به ما یادآوری می‌کند که رژیم کم پروتئین لزوماً به معنای از بین رفتن لذت تهیه یک غذای خوشمزه نیست. بنابراین نظر نهایی به بیماران اختصاص داده شده است: رژیم‌های غذایی کم‌پروتئین می‌توانند لذت‌بخش باشند.

رژیم غذایی دیابتی برای افراد مبتلا به دیابت

برای کنترل بیماری دیابت نیاز است که بیماران از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنند. داشتن یک رژیم غذایی مناسب، در کنترل بیماری دیابت، امری مهم و ضروری محسوب می‌شود زیرا در رژیم دیابتی، بهترین مواد غذایی برای مدیریت علائم دیابت انتخاب می‌گردند. داشتن یک رژیم غذایی درست و سالم، مهم‌ترین عامل پیشگیری از دیابت محسوب می‌شود. رژیم غذایی دیابتی شامل غذاهایی است که غنی از مواد مغذی، کالری و چربی کم و کربوهیدرات مدیریت شده باشد. در حقیقت رژیم غذایی دیابتی، بهترین برنامه غذایی برای اکثر افراد است. داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای زمان صرف غذا و تناسب اندام نیز جهت مدیریت این بیماری موثر بوده و از عوارض آن جلوگیری خواهد کرد.

دلیل موثر بودن رژیم غذایی دیابتی در کنترل دیابت

داشتن یک رژیم لاغری اصولی، یکی از راه‌های اصلی تنظیم قند خون یا گلوکز است. گلوکز برای بدن منبع اصلی انرژی بوده و از کربوهیدرات موجود در غذاها گرفته می‌شود. هنگامی که سطح قند خون افزایش می‌یابد، هورمون انسولین از پانکراس به جریان خون آزاد شده و این مسئله کمک می‌کند تا بدن به طور موثر از گلوکز استفاده کند. افراد مبتلا به دیابت نوع 1، به میزان کافی انسولین تولید نمی‌کنند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز قادر به استفاده درست از انسولین نیستند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب مدیریت نادرست این بیماری، می‌تواند موجب ایجاد گلوکز در خون شده و خطر ابتلا به شرایط زیر را افزایش دهد:

  • بیماری قلبی
  • سکته مغزی
  • از دست دادن بینایی
  • نارسایی کلیه
  • قطع پا

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به مدیریت وزن فرد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. رژیم غذایی و حفظ وزن سالم، هر دو با بیماری دیابت ارتباط دارند.

منبع : https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت: 23:12

کسانی که قصد اضافه کردن وزن خود را دارند به اشتباه تصور می‌کنند که برای افزایش وزن باید هر ماده‌ی غذایی پر کالری را مصرف کرد. این تصور باعث می‌شود که برای بالا بردن وزن، بسیاری از مواد غذایی مضر را به برنامه غذایی خود اضافه کنند و سلامتی شان را به خطر بیندازند. باید به این مسأله توجه کرد که در رژیم افزایش وزن ، تغذیه سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. یعنی شما باید از یک رژیم اصولی استفاده کنید.

چه افرادی نیاز به افزایش وزن دارند؟

افرادی که لاغر هستند و دچار کمبود وزن می‌باشند ممکن است این کمبود وزن برای سلامتیشان مضر باشد و مشکلاتی را به وجود بیاورد. برای جبران این کم وزنی باید از یک رژیم چاقی  پیروی کرد.

چگونه افراد لاغر وزن خود را اضافه کنند؟

برای اضافه کردن وزن باید بیشتر از مقداری که بدن کالری می سوزاند کالری دریافت کنند و دریافتی روزانه را افزایش داد.

برای افزایش وزن چه میزان کالری نیاز است؟

در رژیم افزایش وزن باید به مقدار کالری اضافی که لازم است دریافت کنید توجه داشته باشید.

متوسط کالری روزانه مورد نیاز برای سوخت ساز بدن در زنان تقریبا 2000 می باشد که برای بالا بردن وزن باید 400 تا 500 کالری بیشتر از نیاز روزانه دریافت کرد.

متوسط کالری مورد نیاز روزانه برای مردان حدود 2600کالری می‌باشد و برای اضافه کردن وزن باید 500 کالری بیشتر از نیاز روزانه دریافت کرد. برای کنترل بیشتر این امر می توانید از یک رژیم کالری شماری استفاده کنید.

با این مقدار کالری مازاد در هفته حدود  نیم کیلو گرم به وزن اضافه می‌شود.

کدام یک از مواد غذایی مناسب رژیم افزایش وزن هستند؟

خوراکی ها چرب، شیرین و اسنک‌‌ها به بالا رفتن وزن کمک می‌کنند ولی سلامتی فرد را به خطر می‌اندزند به همین دلیل در رژیم چاقی مصرف مواد غذایی سالم، مقوی و پر کالری  که حاوی کربوهیدرات، چربی ‌ها و پروتئین‌ها هستند توصیه می‌شود.

در اصل برای داشتن یک تناسب اندام و افزایش وزن سالم باید از گروه های غذایی زیر مصرف کرد:

  • غلات
  • گوشت و حبوبات
  • لبنیات
  • میوه و سبزیجات
  • چربی و روغن های سالم

سایر مواد غذایی سالم که به بالا رفتن وزن کمک می‌کنند.

  • میوه های خشک کالری بالای دارند و حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها هستند می‌توان به عنوان میان وعده به رژیم افزایش وزن خود اضافه کنید.
  • شکلات تلخ مقادیر بالای آهن، فیبر، منیزیم، مواد مغذی و معدنی مفیدی دارد و کالری زیادی دارد.
  • انواع جوانه ها: جوانه گندم، ماش، عدس و… منبع غنی از پروتئین و مواد مغذی هستند.
  • کره بادام زمینی حاوی پروتئین، ویتامین و منبع غنی از چربی های مفید است. کره بادام زمینی را  می‌توان به عنوان صبحانه در رژیم افزایش وزن خود قرار داد.
  • اسموتی‌ها انرژی بالایی دارند و منبع خوبی از پروتئین‌ها و اسید‌های چرب و مواد مغذی هستند.
  • تخمه آفتاب‌گردان، تخمه کدو، پسته، فندق، بادام و … از انواع آجیل‌ها هستند و دارای چربی‌های سالمی هستند.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت: 15:49

برای هر فرد تعریف تناسب‌ اندام یک معنا و مفهوم خاصی دارد. برخی تناسب‌ اندام را در حجم عضلات و برخی در لاغر بودن می‌بینند. و برخی نیز به دلیل داشتن کمبود وزن ف در چاقی می بینند. افراد از رژیم لاغری لاغری و رژیم چاقی برای رسیدن به وزن ایده آل خود استفاده می کنند. عواملی که در تناسب اندام مؤثر هستند شامل ترکیب بدنی، موقعیت استخوان‌ها، میزان عضلات و درصد بافت چربی می‌باشند. افرادی که اضافه ‌وزن دارند سعی می کنند که با خوردن غذای سالم و کنترل میزان کالری دریافتی به تناسب‌ اندام ،محاسبه BMI و لاغری دست پیدا کنند. انواع روش های لاغری شامل رژیم غذایی، ورزش‌ کردن و جراحی می‌باشد که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

لاغری با رژیم غذایی

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی و سبک غذایی فرد است. فرد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب‌ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب کند. تمرکز برخی از رژیم‌ها بر کاهش اشتهای فرد تمرکز است، درحالی‌که برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست – و رژیم غذایی‌ای که بر روی یکی مؤثر است ممکن است بر روی شخص دیگری تاثیر نداشته باشد. برخی از رژیم های لاغری نیز با اسم رژیم لاغری سریع شناخته می شوند که که به هیچ عنوان توصیه نمی شود . همانند رژیم لاغری سه روزه .

لاغری با ورزش کردن

در طول روز باید زمانی را به ورزش‌کردن اختصاص دهید. ورزش‌ کردن می‌تواند حجم عضلات فرد را افزایش دهد و باعث کاهش وزن در افراد شود. البته این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلند مدت ضروری است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور کمر و باسن فرد اندازه‌گیری شود.

نرمش ‌های هوازی کم تنش را امتحان کنید. این تمرینات شامل پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری، شنا و غیره است که می‌تواند علاوه بر کاهش وزن به ‌سلامت قلب کمک کند. در کنار تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی نیز انجام دهید. این تمرینات می‌تواند باعث افزایش حجم عضلات و سوخت‌ و ساز بدن شود و به لاغری کمک کند.

لاغری با روش های جراحی

یکی دیگر از روش‌ های لاغری جراحی می‌باشد. این عمل ها عوارض متفاوتی رو افراد مختلف میگذارند و از این رو این جراحی‌ها معمولاً به‌ عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می‌شوند. همچنین در جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم نباشد امکان برگشت وزن وجود دارد.

نتیجه

هر یک از روش های مطرح شده مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تشخیص این که کدام روش موثرتر است و یا برای چه افرادی مناسب است برعهده پزشک می باشد. میزان تاثیر هر یک از روش های لاغری در هر فرد متفاوت است و در صورت داشتن رژیم غذایی و ورزش می تواند به تثبیت وزن کمک کند. همه روش های لاغری در ارتباط با هم می توانند نتایج خوبی به دنبال داشته باشند و تاثیر آنها بدون در نظر گرفتن روش های دیگر کاهش میابد.

منبع: www.dritm.ir

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 166 تاريخ : شنبه 8 مرداد 1401 ساعت: 13:54

در این صفحه شما را با رژیم لاغری اصولی و کاملا علمی که (در مدت زمان مناسبی) به کاهش وزن و کاهش شاخص توده بدنی یا BMI کمک می‌کند، آشنا می کنیم، و سپس ۸ نوع رژیم کاهش وزن موثر و شناخته شده را نیز معرفی خواهیم کرد.

کاهش وزن و لاغری به چه معناست؟

کاهش وزن از نظر پزشکی (سلامتی یا آمادگی جسمانی) به معنای کاهش اندازه شاخص توده بدنی (یا BMI) به دنبال از دست دادن مایعات، بافت چربی و یا توده‌های غیر چربی مانند رسوبات معدنی موجود در استخوان، عضله، تاندون، و دیگر بافت‌های همبند است. یعنی با از دست دادن این موارد کاهش وزن و لاغری اتفاق می افتد.

رژیم لاغری اصولی چیست؟

هر نوع برنامه غذایی برای لاغری که منجر به کاهش وزن شود یک نوع رژیم لاغری در نظر گرفته می‌شود. اما لزوماً همه این برنامه ها اصولی و قابل پیروی نیستند. از این نظر، ما دو نوع برنامه غذایی برای لاغری داریم:

  • یکی رژیم غذایی اصولی و سالم
  • دیگری رژیم ناسالم و غیر اصولی.

رژیم لاغری سالم، نوعی رژیم است که در عین کمک به کاهش وزن هیچ خطری برای بدن ایجاد نکند، سلامتی ما را حفظ کرده و یا حتی ارتقاء می دهد. چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آن‌ها منع نمی‌کند.

رژیم های لاغری سریع، اصولی نیز هستند؟

در این رژیم ها تلاش می شود به هر طریقی میزان کالری محدود شود، (همانند رژیم لاغری کالری شماری) فعالیت افزیش یابد و روی کالری شماری تاکید زیادی میشود. به دلیل اینکه بدن نمی تواند در مدت زمان کمی به این شرایط عادت کند قطعا دچار آسیب می شود. بنابراین رژیم لاغری سریع نمی تواند اصولی و سالم باشد.

انواع رژیم لاغری کدامند؟

رژیم لاغری پالئو

رژیم پالئو یا paleo به رژیم غارنشینی یا رژیم انسان های اولیه نیز گفته می شود. کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند بهتر است غذاهایی بخوریم که اجداد شکارچی ما پیش از توسعه کشاورزی به عنوان غذای اصلی مصرف می کردند.

رژیم غذایی وگان

رژیم وگان یا رژیم گیاه خواری  یکی از اخلاقی ترین و موثرترین رژیم های کاهش وزن است که این روزها دیگر تنها برای کاهش وزن نبوده و برای موضوعات زیست محیطی و اخلاقی مورد علاقه است.

رژیم دوکان

رژیم دوکان یا (Dukan) نوعب رژیم کاهش وزن است که در آن میزان کربوهیدرات کم و پروتیئن بالا است. این رژیم طی ۲ مرحله به کاهش وزن موثر کمک کرده و طی دو مرحله دیگر به نگهداره، تثبیت و حفظ وزن کمک می کند.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 13:32

لاغری سریع بدون استفاده از رژیم های لاغری بر پایه دو اصل است:

  1. بنا بر دلایل ژنتیکی بدن شخص باعث تجمع چربی در نقاط مختلف بدن نمی شود
  2. مغز و تفکر انسان قابلیت هایی باور نکردنی دارند.

پزشکان و متخصصان تغذیه در قدم اول به بیماران خود یک رژیم لاغری اصولی را پیشنهاد می کنند. اما برخی افراد به دنبال رژیم های لاغری سریع عستند. بنابر این در ادامه با یک نمونه از رژیم های لاغری سریع آشنا می شوید و می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم های غذایی با کنترل مواد غذایی مصرف شده، باعث لاغری سریع می‌شوند. تا کنون هشت رژیم غذایی کارآمدی خود را ثابت کرده و باعث کاهش وزن و خصوصا تجمع چربی در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامی این هشت رژیم به ترتیب: پالئو، وگان، کم کربو، دوکان، کم چرب، اتکینز، اچ سی جی و زون بوده که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. این رژیم‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با شرایط شما همخوانی داشته و برای شما بهتر است. یادتان باشد که رژیم لاغری سریع تنها در صورتی مفید است که بتوانید بعد از آن، وزن خود را حفظ کنید. و هیچوقت به عنوان بهترین روش لاغری توصیه نمی شود.

رژیم اتکینز

یکی  از شاخه‌های رژیم کم کربو، اتکینز بوده که به دلیل موفقیت بسیار زیاد، محبوبیت فراوانی پیدا کرد. در رژیم Atkins، فرد مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و به جای آن، پروتئین و چربی بیشتری دریافت می‌کند. بدین ترتیب، فرایند کاهش وزن و لاغری سریع، به شکل بهتری اتفاق می‌افتد. اولین اثر رژیم لاغری اتکینز، کاهش اشتها است و بنابراین، فرآیند لاغری به صورت خودکار به جریان افتاده و به مرور زمان، کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

اتکینز که هنوز هم در حال مطالعه بوده و محققان اعداد و ارقام متفاوتی از میزان اثرگذاری آن ارائه کرده‌اند، در چهار گام کلی اتفاق می‌افتد. در گام اول، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 20 گرم در طول روز کاهش یافته و این کار برای چهارده روز ادامه می‌یابد. با رسیدن به وزن مناسب (بر مبنای شاخص توده بدنی)، سه مرحله‌ی دیگر آغاز شده و میزان کربوهیدرات افزایش می‌یابد. این رژیم باید تحت نظر فرد متخصص اجرا شود.

منبع

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت: 13:22

رژیم کالری شماری یک روش برای افزایش و کاهش وزن است که پایه آن روی شمردن کالری ها تنظیم شده است. این بدان معنا است برای مثال اگر شما برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده اید برای یک هفته کالری روزانه خود را یادداشت می کنید و در آخر برای شروع رژیم غذایی افزایش وزن به میزان کالری ها اضافه می کنید و برای کاهش وزن از کالری روزانه خود کم می کنید.

عوارض رژیم غذایی کالری شماری

برنامه کالری شمار، یکی از انوع برنامه ها و رژیم هایی بود که برای مقابله با چاقی و رسیدن به تناسب اندام معرفی شد. تاریخچه دقیقی از معرفی این رژیم در دست نیست اما بسیاری آن را منتسب به متخصص تغذیه، نویسنده و محقق آمریکایی، Jonny Bowden می دانند. این متخصص تغذیه تحقیقات فراوانی بر روی تغذیه و رژیم های غذایی انجام داده و کتاب های متعددی نیز در این زمینه ها به چاپ رسانده است.Bowden و همکاران او می گفتند می توان انرژی و کالری غذاها و مواد مغذی را محاسبه کرد. با استفاده از این مفهوم نیز می توان کالری غذاهای مختلف مصرفی روزانه را محاسبه کرده و با میزان کالری های سوزانده شده روزانه مقایسه کرد.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین روش های لاغری دنبال می کنیم.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت. رژیم لاغری کالری شماری می تواند یک رژیم لاغری اصولی محسوب شود.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین رژیم های کاهش وزن دنبال می کنیم.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت: 14:07

امروزه بیشتر مردم دغدغه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را دارند. این امر در بین افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند شایع تر است. افراد اغلب به دنبال راهی برای کاهش وزن سریع هستند تا هرچه زودتر به تناسب اندام خود دست پیدا کنند همانند رژیم جنرال موتورز. در ادامه با چند مدل از رژیم های لاغری آشنا می شوید  که در انتخاب بهترین روش لاغری به شما کمک می کند.

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم لاغری با کربوهیدرات بسیار پایین است. طرفداران رژیم غذایی اتکینز مدعی هستند که شما در صورت اجتناب از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و در مقابل مصرف پروتئین و چربی های نامحدود، می توانید وزن خود را کم کنید. برخی از افراد رژیم اتکینز را از مرحله دوم شروع می کنند و از مرحله القا صرف نظر می کنند؛ به این ترتیب که از همان ابتدا میوه و سبزیجات را در رژیم روزانه خود قرار می دهند که این رویکرد هم می تواند بسیار کارآمد باشد.

 

برخی دیگر نیز تنها مرحله القا را اجرایی می کنند که در این صورت این رژیم با عنوان رژیم کتوژنیک شناخته می شود.

رژیم کتوژنیک:

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم لاغری اصولی است با مصرف چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ کم، بدن را وادار می‌کند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز پخش می‌شود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. حال اگر در رژیم لاغری، مقدار قند کم باشد بدن به سراغ چربی‌ها ‌می‌رود و  کبد، چربی را به اسید چرب تبدیل می‌کند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز می‌شود.

رژیم وگان:

دیگر رژیم لاغری سریع که بر پایه حذف گوشت و محصولات حیوانی است، رژیم وگان یا رژیم گیاهخواری نام دارد. در این رژیم علاوه بر حذف محصولات حیوانی بر مصرف غلات کامل، میوه، سبزیجات و ... تاکید دارد.

در این رژیم غذایی میزان کالری دریافتی پایین است. و مصرف میوه و سبزیجات نیز به دلیل تامین فیبر مورد نیاز بدن، باعث میشود فرد احساس سیری کند.

رژیم لاغری مدیترانه ای:

رژیم مدیترانه ای یک برنامه انعطاف‌پذیر است و هیچ‌ چیز در آن ممنوع نیست، اما بر غذاهای کامل، بیشتر گیاهان تمرکز دارد. اگرچه همه چیز در رژیم مدیترانه‌ای گنجانده شده است، اما شیرینی و گوشت قرمز کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این غذاها تقریباً دو بار در ماه مصرف می‌شود. رژیم مدیترانه‌ای از قدیم به‌ عنوان یکی از سالم‌ترین الگوهای تغذیه‌ای شهرت دارد. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری، غنی بودن از غذاهای خوش طعم و سرشار از فواید سلامتی، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین رژیم گیرندگان محسوب می‌شود. در حقیقت، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با افزایش وزن، کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است.

منبع

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 2 مرداد 1401 ساعت: 13:38